Poprzez tworzenie sklepów internetowych należy rozumieć szerzej to pojęcie. Sama witryna internetowa nie wystarczy. Przez szersze pojęcie sklepu internetowego należy rozumieć także interakcję z klientem. Rzecz się tyczy kontaktu i subskrybowania informacji. Dlatego projektowanie sklepów internetowych wymaga uniwersalnych rozwiązań wygodnych dla licznego grona użytkowników z różnych kategorii. Łatwość w kontakcie muszą uzyskać zarówno ludzie młodzi, którzy będą pisać pocztą elektroniczną, jak i starsi, którzy porozumiewają się przy pomocy telefonów. Dlatego oprogramowanie sklepu internetowego musi uwzględniać wszystkie potrzeby różnorakich klientów.

Gdy pojawi się jakiś nowy towar lub oferta w sklepie, to należy informować o tym klientów poprzez wiadomości e-mail lub tradycyjną pocztą. Wszystko musi być kompleksowo obsługiwane przez zespół fachowców, którzy będą czuwać nad klientami całą dobę. Pomoc techniczna i merytoryczna jest niezbędna, mimo tego, że często pojawiają się instrukcje na stronie.