W Polsce kształtuje się rynek pracownika. Oznacza to, że potencjalny kandydat ma większy wybór firm, w których chce pracować. Przedsiębiorcom zależy jednak, by przyciągać wartościowych pracowników. Kluczowe staje się zatem zarządzanie strategią marki pracodawcy.

Idealny kandydat

Przedsiębiorcy szukają wykształconych pracowników, którzy chcą się rozwijać i będą generować przychody dla firmy. W krajach wysoko rozwiniętych ludzie mają lepszy dostęp do szkół, kursów, a tym samym rozwijają swój potencjał. Jednocześnie kraje te „starzeją się”, a tym samym mniejsza liczba osób wchodzi na rynek pracy.

Zarządzenie marką pracodawcy

Trwa walka o kandydata. Pojęcie employer brandingu określa działania podejmowane przez firmę, które mają na celu budowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Termin ten po raz pierwszy został użyty na początku lat 90 XX wieku. Firma doradztwa strategicznego McKinsey przewidywała, że pracodawcy będą szukać konkretnych pracowników i będą chciały zainteresować kandydata. Przykładowo wiele korporacji działa w branży informatycznej. Specjalista w tej dziedzinie ma zatem szeroki wybór. Wizerunek pracodawcy może wpłynąć na jego decyzję o wysłaniu dokumentów aplikacyjnych do konkretnej firmy.

Co obejmuje employer branding

Zarządzanie marką pracodawcy może odbywać się w różny sposób. Absolutnie niezbędnymi narzędziami są media społecznościowe, ponieważ kandydaci również tam szukają ofert pracy. Internet pozwala na dobrą komunikację z potencjalnymi pracownikami. Umiejętnie prowadzony Instagram, strona na Facebooku, uczestnictwo w Targach Pracy, wydarzeniach branżowych, prowadzenie newslettera to działania, które pozwalają dotrzeć do kandydatów. Dostarczają one również informacji pracodawcy, kim są potencjalni kandydaci, jakie mają oczekiwania oraz co mogą zaoferować.

Media społecznościowe- broń obosieczna

Media społecznościowe są cennym narzędziem, ale należy z nich mądrze korzystać. Nieprzemyślany post czy wpadka wizerunkowa szybko docierają do odbiorców. Zepsute dobre wrażenie trudno naprawić.