Każda firma działająca na rynku stara się o to, by po pierwsze zostać dostrzeżoną, a po drugie zapamiętaną. Jeśli o tym drugim mowa, to często przedsiębiorstwa sięgają po pomoc różnych agencji reklamowych, specjalizujących się w upominkach z nadrukami i podobnymi gadżetami. Nic bardziej nie przypomni (oprócz dobrze przeprowadzonej transakcji) jak długopis czy notes z nazwą firmy, po które sięgamy kilka razy każdego dnia. Ostatnio popularny stał się także inny gadżet – pendrvie z logo firmy. Ceny pamięci poszybowały ostatnio mocno w dół, więc nie jest to wcale duży wydatek, by niektórym klientom sprezentować pendrive reklamowy o pojemności kilku gigabajtów.

To świetny prezent z tego powodu, że często wykorzystywany, nosimy je także w widocznych miejscach (np. na smyczy reklamowej, razem z kluczami). Dodatkowo, większość komputerów obecnie posiada gniazda USB w takich miejscach, że logo naszej firmy widoczne jest przez cały czas, gdy pendrive reklamowy jest podpięty. To powoduje, że klienci jeszcze bardziej przyzwyczajają się do naszej firmy i chętnie do niej wracają. Gadżet nie zastąpi jednak zadowolenia z dobrze wykonanej usługi.