W ostatnich latach znacząco wzrosło znaczenie marketingu internetowego. Wszystko to za sprawą cyfryzacji oraz informatyzacji społeczeństwa. Świadomi przedsiębiorcy przykładają dużą wagę do kampanii marketingowych, prowadzonych za pośrednictwem Internetu. Opowiemy dziś o jednym ze sposobów reklamy internetowej – Google Adwords.

Marketing internetowy i Google Ads

Mówiąc „marketing internetowy” mamy na myśli różnorodne działania marketingowe, prowadzone przez Internet. Marketing internetowy składa się z takich elementów, jak na przykład: social media marketing, content marketing, marketing wirusowy, video marketing, influencer marketing, marketing afiliacyjny, pozycjonowanie stron internetowych, e-mail marketing i inne.

Nie można zapomnieć o tym, jak duże znaczenie odgrywają dziś reklama w mediach społecznościowych. Marketing online należy prowadzić również w social mediach – na Facebooku, Instagramie, Twitterze itd.

Przydatnym elementem kampanii marketingowych są kampanie reklamowe Google Ads. Jest to system reklamowy oferowany przez platformę Google – reklama internetowa pokazywana jest nie tylko w wynikach wyszukiwania Google, ale również na stronach www partnerów. Ponadto reklamy mogą być emitowane na platformie YouTube oraz na Gmailu oraz w aplikacjach mobilnych. Tego rodzaju kampania reklamowa jest oczywiście płatna – płacisz za kliknięcie użytkownika w reklamę. Przygotowanie kampanii warto zlecić profesjonalnej agencji (funkymedia), która jest partnerem Google Ads).

Czy w marketingu internetowym warto wykorzystać możliwości Google Ads?

Odpowiedź jest jednoznaczna: oczywiście, że tak! Działania związane z marketingiem internetowym powinny obejmować różnorodne działania – począwszy od content marketingu, poprzez media społecznościowe, aż po płatne reklamy. Prowadzone wielotorowo działania to gwarancja sukcesu.

Przede wszystkim płatne kampanie Google Ads pozwalają na szybkie efekty. Kampania Google jest od razu widoczna i już po kilku tygodnia przynosi oczekiwane rezultaty. Dla porównania warto nadmienić, że pozycjonowanie stron przynosi spodziewane efekty dopiero po kilku miesiącach i jest znacznie bardziej żmudną pracą.

Kolejna kwestia to ogromny zasięg. Jak pokazują badania – ponad 90% gospodarstw domowych korzysta z Internetu, natomiast 95% polskich użytkowników poszukuje informacji właśnie w wyszukiwarce Google. Stwarza to ogromne możliwości, jeśli chodzi o dotarcie do potencjalnych klientów i budowanie świadomości marki.

Dzięki kampanii Google Ads dotrzesz do tej konkretnej grupy docelowej, która rzeczywiście jest zainteresowana twoim produktem. Chodzi bowiem o wpisywane w wyszukiwarkę frazy kluczowe, które wykorzystasz w swojej kampanii.

Podsumowując; warto włączyć kampanię Google Ads do swojej strategii marketingowej. Jednocześnie trzeba zadbać również o inne działania, o których wspomnieliśmy w artykule.